■ Година милування природою
«СНІГОВИЙ БАЛЕТ»
Мета: у ході спостережень
виявляти характерні ознаки зими у природі; виховувати бережливе ставлення до
зимових жителів парку. Обладнання: годівнички, зернята для птахів. Місце
проведення: сільський парк.
ХІД
ЕКСКУРСІЇ
I. Організація класу
— Сьогодні у нас
незвичайний урок. У цей зимовий ранок ми помандруємо в гості до парку.
II. Проведення попереднього інструктажу
III. Організований перехід у
парк
IV. Година милування природою
1. Відгадування загадки. Чудо-сани налетіли, Скакуни в тих
санях білі.
В санях тих сидить цариця — Білокоса,
білолиця. Рукавом махає, Сріблом все вкриває. Хто це?(Зима)
— Так, це красуня зима. Ми
вирушаємо у дорогу на чудо-санках. А щоб не змерзнути в дорозі, ми заспіваємо
пісеньку «Вже летить пухнастий сніг».
2. Спостереження за птахами взимку Вірно людям я служу,
їм дерева стережу. Стук та стук —
не раз, не
два, Аж гуде вже голова. Кинув я б, не стукотів, Коли б їсти не хотів. (Дятел )
— Важко живеться птахам узимку, тож давайте їх
нагодуємо.
Розвішування годівничок та
годівля птахів.
Фізкультхвилинка
Зимно зайчику стоять,
Треба трішки пострибать.
Скік-скік, скік-скік,
Повернись на лівий бік.
Скік-скік, скік-скік,
Повернись на правий бік.
3. Спостереження за звірами взимку
— Хто це під кущиком сидить? Зайчик зіщулився в кущах,
Бо напав на нього страх. Сухий лист десь шелестить, Зайчик зиркне, затремтить.
Навкруги все стало білим, Шубка зайчика ще сіра.
— Отже, діти, зайчик хоче,
щоб ми допомогли йому перебороти страх. Допоможемо? Але для цього вам потрібно
дібрати такі слова, щоб розвеселити зайчика.
V. Підсумок зимових
спостережень
VI. Організований перехід до
класу
Гра «Відгадай плід за запахом і
смаком»
Трудова справа «Дружня корзина» (збір осінніх
дарунків для птахів і тварин)
Підсумок
екскурсії
Література:
Система виховання у початковій школі (за Національною програмою виховання МОН України)/
упоряд. А. В. Лихва. – 3-тє вид. – Х. : Вид. група «Основа», 2012. – 373 с.
|