І. Загальні дані про класний колектив.
У 4 класi навчається 13 учнiв, з них: 3 дiвчаток i 10 хлопчикiв.
З них 6 учнів: …..(прізвища та імена учнів) 2004 року народження; 7 учнів - 2005 р.н.
З дітьми працюю з 1 класу ( з 1 вересня 2011 року). За цей період склад колективу не змінювався. Клас вiкової норми з групою iнтелектуальних дiтей.
ІІ. Коротка характеристика особливостей сімейної ситуації дітей.
Бiльшiсть дiтей у класi з повних благополучних сiмей, де обоє батькiв виховують дитину; проте є сiм’ї, де вихованням дитини займається тiльки мати або бабуся. 5 багатодітних сiмей, де діти зростають у сприятливому психологічному кліматі.
Особливої уваги потребує сім´я братів …: тут дуже низький рівень психолого-педагогічної освіченості; санітарно-гігієнічні умови життя багатодітної кризової сім´ї не відповідають нормі. Діти потребують значно більшої уваги з боку батьків.
Більша частина батьківського колективу зацікавлена в організованості класного колективу, у високому рейтингу навчальних досягнень своїх дітей, а тому є активними учасниками навчально-виховного процесу в школі.
ІІІ. Зміст і характер навчальної діяльності.
Показники успiшностi у класi такi:
•7 учнiв iз достатнiм рiвнем навчальних досягнень (прізвища та імена учнів);
•5 учнiв iз середнiм рiвнем навчальних досягнень ;
• 1 учень iз початковим рiвнем навчальних досягнень (…) , що зумовлено особливостями психо-фізіологічного розвитку дитини (за висновком медико-педагогічної комісії це учень з особливими освітніми потребами). … має низький рiвень розвитку пам’ятi, дрібної моторики рук, погано читає, мало працює над собою. Це також зумовлено вiдсутнiстю постiйного нагляду з боку батьків. Дiти часто не виконують домашнiх завдань, а на уроках не мають найнеобхiднiшого - ручки, зошита тощо.
Бiльшiсть дiтей має високий навчальний потенцiал i хорошi здiбностi до навчання.
Труднощi пiд час вивчення окремих предметiв мають (прізвища та імена учнів).
Дисциплiна на уроках переважно задовiльна. Такi учнi, як: ... не завжди дотримуються правил поведінки. (прізвища та імена учнів) не мають стійких мотивацiй до навчання, звiдси — невмiння долати труднощi в навчаннi.
Стосунки мiж учнями класу загалом дружнi й доброзичливi. Протягом року не було випадкiв суперечок чи непорозумiнь мiж хлопцями й дiвчатами. Хоча деяким учням (…) треба бути ввiчливiшими й стриманiшими між собою та у відносинах зі старшими.
Решта теж потребує допомоги: трапляються випадки заздрощiв або надмiрної образливостi. У стосунках мiж ними треба заохочувати прояви спiвчуття, поступливостi, взаємоповаги.
Учнi класу не досить згуртованi. На вiдмiну вiд непоганої органiзацiї справ iз власної iнiцiативи, вони часто байдужi й пасивнi до загальношкiльних справ або добродiйних акцiй. Необхiдно розвивати почуття вiдповiдальностi. Особливу увагу потрiбно звернути на мовлення учнiв, яке потребує корекції спеціалістів, часто засмiчене брутальними словами.
Дiти класу активнi, люблять i вмiють виконувати рiзнi доручення. Упродовж року ми всiляко пiдтримували рiвень громадської активностi, зацікавленостi життям класу, навчанням, що сприяло створенню позитивного мiкроклiмату в колективi. Це добре позначилося на успiхах дiтей у навчаннi. За час навчання у школі ми досягли успiхiв у вихованнi таких якостей, як iнiцiативнiсть, чеснiсть, акуратнiсть, вiдповiдальнiсть за власнi вчинки.
Колектив класу дiяльний, живий, енергiйний. Більшість дiтей проявляють себе надзвичайно активно в життi колективу.
Є діти з високим рiвнем тривожностi, напруженостi. Вони вiдчувають себе незахищеними вiд негативного впливу дорослих i товаришiв.
Загалом стосунки у класi товариськi, толерантнi, приятельськi. Дiти можугь органiзовувати самостiйно справи, пiдтримувати одне одного й допомагати в критичних ситуацiях. Але повного порозумiння мiж дiвчатами та хлопцями немає (є випадки заздрощiв, образливостi, амбiцiйностi).
У стосунках мiж дiтьми мало спiвчуття, теплоти, галантностi, терпимостi до помилок товариша. Не всi учнi проявляють стриманiсть у стосунках зi старшими, вчителями, не всi цiнують фiзичну працю, зокрема обслуговуючого персоналу.
Тому з допомогою батьківського впливу необхідно продовжувати навчання і виховання учнів, прививати навички самообслуговування, вміння об’єктивно оцінювати свої вчинки, контролювати емоції, навчити поважати один одного, бути толерантними,уважними, дисциплінованими.
|